"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

zondag 3 juli 2011

Workshop vintage technieken op lay-outs

Gisteren bij De Scrapbookwinkel in Heesch een workshop gevolgd: Vintagetechnieken op lay-outsgegeven door Chimène Vink.
Was beregezellig en toch weer wat nieuwe dingetjes geleerd en vooral gedaan!
We hebben 3 Lay-outs gemaakt. De workshop werdt gegeven door Chimène Vink en dat er geconcentreerd gewerkt werdt is hier wel te zien!


 Dit was de eerste. De bloemenhoek is uit scrappapier van Pink Paisley Sweetness geknipt.
Alle randen zijn distressed en beinkt met Walnut Stain Distress inkt. De blauwe bloem is zelf gemaakt, simpel om te doen, maar voor mij was dit weer een nieuwe manier die Chimène ons liet zien, In het midden een kant en klaar roosje. De papieren bloemetjes bewerkt met Glimmermist (diverse merken). 
En hier de 2e. Weer met hetzelfde papier als basis en nu met een gedeelte van een Doiley die met Vintage Photo Distress Inkt  mooi "oud" gemaakt is . Weer een zelfgemaakte bloem van crepepapier en natuurlijk papieren bloemen met glimmermist bespoten om in de gebruikte kleuren te blijven.
Ook wat kant gebruikt en dat had ik niet eerder gedaan.
Zo in vintage-stijl bevalt het me wel. De hartjes van de bloemen zijn met een Pearlepen gemaakt.









En dit is de derde.. Deze heb ik rustiger en vooral lichter gehouden.
De foto is gemat op twee bladzijdes uit een oud boek. Nogmaals een stuk doiley gebruikt; dit was het stuk dat ik overhield bij de 2e lay-out.
Een raffia strik gecombineerd met gekleurd draad en weer zelf een tekstlabel gemaakt.

Hier nog een detailfoto..
Het was heerlijk om een dag lang te scrappen!
Thuis gaat dit nog steeds overal tussendoor en krijg ik echt de kans niet om er een hele dag mee bezig te zijn!



Hoop dat je het leuk vond weer wat van me te zien.
Het boekje voor mijn moeder is nog in de maak en toon ik hier als het af is...

Tot gauw!
Greetz, Gerrina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina