"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 27 december 2013

Nieuwjaar, kerstkrans en veulens / Newyear, Christmaswreath and foals

Door alle kerstkaarten en andere zaken die met kerst te maken hadden was ik er nog helemaal niet aan toe gekomen om een kaart voor de uitdaging bij Art Journey van deze maand te maken.
Op de valreep is het me dan toch gelukt:



Gebruikte materialen:
Art Journey stempels: Curley frame en Butterfly wishes
Letter- / cijferstempels: Prima
Joy! stans: 6002/0198
Stencil: The Crafters Workshop
Inkt: Versafine zwart, Distress ink diverse kleuren, Memento grijs en zwart en Hero Arts neon geel en oranje
Overig: Waterpen, snijmesje, lijm en schaar


 Wat je niet goed ziet op de foto´s is dat ik de binnenkanten van de ramen donker bruin gemaakt heb en dat het meisje naar het vuurwerk kijkt...

Voor de Countdown van De Craftorijgroep op FB was voor dag 8, 9 en 10 (de kerstdagen) het maken van een kerstkrans met "cones" de uitdaging.
Die van mij gemaakt met een klein boek, waardoor de "cones" helaas niet zo heel mooi werden, maar het resultaat hangt toch in ons kersthuis:


Ach, dit past wel bij mij; niet te netjes en veel kleur. Nadat ik alle  "cones" opgeplakt had op een stuk board van 30x30cm met afgeronde hoeken (en een sleufje om het draad door te halen waar deze mee opgehangen is). Heb ik de glimmermist erbij gepakt en ben begonnen met Golden Terracotta aan de uiteinden te spuiten. Daarna het middenstuk met zilver en het geheel met goudkleur bespoten. Hierop zie je dat een beetje:


Daarna alles goed laten drogen en gestart met het middenstuk. Een dunne zilverkleurige guirlande gebruikt en kleine kerstballetjes. Dat alles met Liquitex Heavy matte gel vastgeplakt. Droogt mooi doorzichtig op!


Het was leuk om te maken, maar helaas had ik 1e kerstdag geen tijd en 2e kerstdag alleen maar telkens heel kort tussen bezoek, hier in huis de slaapkamer van de dochter verder op orde brengen, en de tijddruk om deze voor 0.00u 2e kerstdag te moeten plaatsen , dus is deze niet helemaal geworden zoals ik het voor ogen had. Wie weet maak ik er ooit nog een, voorlopig ga ik verder aan de gang met de uitdaging voor vandaag!



En ik wil je ook graag de foto´s laten zien van de veulenkeuring voor trekpaarden die 14 december in Gerwen (onderdeel van de gemeente Nuenen CA) gehouden werd. Ik kon daar eindelijk een keer naar toe, vaak valt het precies gelijk met de viering van de verjaardag van onze dochter...

 Zo mooi als het lukt om een foto te maken met alle vier de benen van het paard los van de grond

 Wat "paardenmensen" met elkaar in gesprek...

 Het opstellen bij de prijsuitreiking...

Niet alleen het paard moet een stuk rennen, de begeleiders ook!


Ik hoop dat je weer met plezier hier kwam kijken!

Creatieve groetjes,
Gerrina

Met de kaart doe ik mee bij:
Art Journey Design-team Challenge: # 40 Kerst- Winter
CAS-ual Fridays: CFC124 Happy New Year
Inkspirational: Challenge #46 Anything Inkspirational goes

15 opmerkingen:

  1. Mooie fotoreeks! En je kaartje voor Art Journey vind ik heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart met die raampjes! Fijn dat je meedoet met de Art Journey challenge!
    Heel mooie krans ook, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart Gerrina, met dat meisje dat naar het vuurwerk kijkt! En je hebt een prachtige krans gemaakt! Bedankt voor het meedoen aan de Art Journey-challenge.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee dat meisje in het raam. Ik dacht al hoe heb je dat gedaan. Maar nu zie ik dat je het later opgeplakt hebt. Jij bent ook een bezig bij zeg. Ik heb ht even los gelaten. Moest de laatste 2 dagen ook werken.masr nu vrij tot 7 januari. Groetjes. Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf kaartje heb je gemaakt voor de challenge, grappig gedaan zo met de raampjes en je krans is ook erg mooi, leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee, dat meisje in het raamkozijn laten zitten. En ik vind je krans prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik vind je meisjes-in-het-raamkozijn-kaart zo uniek Gerrina...prachtig gedaan!
    En dan de kans met cones...super.
    Leuke blogpost met ook nog eens laagvliegende paarden :-)
    Gefeliciteerd nog met je dochter....groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thanks for playing along with us at CAS on Sunday! Love how the window opens on your card and that great background!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a lovely New Years card! I really like how you put so many details on it, like the girl sitting on the window ledge and the open window :)
    Thank you so much for playing along with us at CAS-ual Fridays!
    Sylvia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Gerrina,

    Alles is weer zo mooi!!!! De kaart met het meisje is echt heel lief!!! Nog bedankt voor je berichtje dat je hebt geschreven met het winnen van mijn bijdrage van AJC, ben er echt heek blij mee. Een fijne jaarwisseling en een gezond en creatief nieuwjaar toegewenst.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love the way the girl is sitting on the windowsill and the brick background. Thank you for joining us at Inkspirational Challenges. Come back next time! Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful card, your card has fun interaction! I love those ornaments you've done out of paper too... And I don't speak Dutch so it's hard to understand your post but I love all the horse pics -so grand animals! Thanks for joining us at Inkspirational Challenges!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your card and wreath are equally awesome! Love them. Thanks for sharing with us at Inkspirational.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow mooi hoor. Leuk dat je meedoet bij CAS on sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't Is leuk om op pad te gaan om speciale foto's te maken, niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina