"Making the simple complicated is commonplace; making the complicated simple, awesomely simple, that's creativity." - Charles Mingus

vrijdag 5 juli 2013

Pauweveren

Dit heb ik eerder op het PanPastelblog laten zien:
Dit keer een canvas van mijn hand. De laatste tijd heb ik er zelf thuis maar weinig gemaakt en dus werd het daar wel weer eens tijd voor! PanPastel op een canvas had ik nog niet gebruikt, dus aan de slag gegaan...


Als eerste begonnen met het insmeren van het canvas met Gesso. Daarna met een stencil van Prima en weer Gesso de veren op het canvas gemaakt. Met Versamark de vlinderstempel gezet en deze met PanPastel Violet shade voorzichtig ingekleurd. Daarna heel licht over een groter stuk van het canvas  gegaan met deze kleur. De veren eerst met PanPastel  Turqoise licht gekleurd en daar overheen gegeaan met PanPastel Magenta.


De Tekst (Crafters Compagnion) twee keer gestempeld en, omdat het canvas ingedrukt wordt, bijgewerkt met een fijnschrijver. De houten vlindertjes met PanPastel Turqoise en PanPastel PanPastel Magenta gekleurd. De paarse zijn zo gekocht. De vlinders allemaal met Pearl Glimmermist bespoten en opgeplakt.


De tekst stempelen is dus niet zo fijn op dit soort canvas, maar ik heb er zo weer een leuk kadootje bij...



Creatieve groetjes,
Gerrina

Met dit canvas doe ik mee bij:
Papertake Weekly Challenge: Anything goes


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi canvas, Gerrina, mooie kleur ook, valt lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via Caroline op jouw blog terecht gekomen. Even rond gekeken en ik zie leuke stempelkaarten. Dat doe ik het liefst momenteel. Wat een mooie achtergrond heeft deze canvas doek. Heel leuk.
    Gezellige groetjes en ik kom nog weleens langs hoppen.
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi canvas Gerrina. Mooi hoe je het reliëf ziet wat je met de stencils en gesso hebt gemaakt.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje! Ik lees ze elke keer met veel plezier.
Thanks for your comment! I read them with great pleasure.

Creatieve groetjes, Gerrina